Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Na de F-Type is het de beurt aan de XF en XF Sportbrake om de speciale reeks “Chequered Flag” te krijgen. Die moet elegantie mengen met sportiviteit.
Enkele weken geleden pakte Jaguar uit met een Chequered Flag-uitvoering voor de F-Type. Die was aanvankelijk bedoeld om de 70ste verjaardag van zijn eerste sportwagen in de verf te zetten, de XK 120. Nu wil Jaguar die speciale reeks ook aanbieden op de XF.
Om de Chequered Flag te onderscheiden van de rest van het XF-gamma, krijgt de speciale reeks een speciaal logo op de zijdelingse luchtinlaten, sportievere bumpers, een Black Pack, zijdrempels in koetswerkkleur, een kofferspoiler en glanzend zwarte 18-duimsvelgen. Er zijn drie koetswerkkleuren: Yulong White, Santorini Black en Eiger Grey.
Het speciale logo zien we ook terug op de deurdrempels, die toegang geven tot een lederen R-Sport-interieur met eventueel contrasterende stiksels. De standaarduitrusting bevat heel wat zaken die anders optioneel zijn, zoals het Navigation Pro-systeem met InControl Connect, het 12,3 duim grote Interactive Driver Display en een smartphonepakket dat compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto.
Als benzine is de Chequered Flag combineerbaar met de 2.0 viercilinder van 250 pk en 300 pk. Als diesel is hij er met 2.0 viercilinder van 180 pk en 240 pk, en met de 3.0 V6 biturbo van 300 pk. De prijzen beginnen vanaf € 55.650 voor de berline en € 60.650 voor de Sportbrake.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!