Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Terwijl Toyota zonder dralen de rol van pionier in de wereld van hybridisering en waterstofaandrijving op zich heeft genomen, koos het voor een meer afwachtende houding tegenover de elektrische aandrijving met batterij. Nu markt geleidelijk aan tot rijping komt, lijkt de Japanse reus toch klaar om zijn pionnen naar voren te schuiven op dit schaakbord.
Natuurlijk biedt Toyota binnenkort al elektrische modellen aan via zijn samenwerking met de PSA-groep op het vlak van bedrijfsvoertuigen en bestelbreaks. Maar deze keer gaat het om een eigen elektrisch model en niet om een voertuig met een ander merklogo.
Dit toekomstige model krijgt de vorm van een SUV, zo meldt Toyota, en wijdt het nieuwe modulaire elektrische platform e-TNGA in. Dat is het equivalent het MEB van de Volkswagengroep of het E-GMP dat de Hyundaigroep recent voorstelde.
Voorlopig verklapt Toyota enkel dat dit platform zowel voor-, achter- als vierwielaandrijving mogelijk maakt, en dat het met een brede waaier aan vermogens en batterijcapaciteiten compatibel is.
Maar dat is niet alles: Toyota vertelt ons dat deze eerste elektrische SUV al klaar is om in Japan in productie te gaan. Toch wordt hij pas “de komende maanden” officieel voorgesteld.Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.