Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Terwijl Toyota zonder dralen de rol van pionier in de wereld van hybridisering en waterstofaandrijving op zich heeft genomen, koos het voor een meer afwachtende houding tegenover de elektrische aandrijving met batterij. Nu markt geleidelijk aan tot rijping komt, lijkt de Japanse reus toch klaar om zijn pionnen naar voren te schuiven op dit schaakbord.
Natuurlijk biedt Toyota binnenkort al elektrische modellen aan via zijn samenwerking met de PSA-groep op het vlak van bedrijfsvoertuigen en bestelbreaks. Maar deze keer gaat het om een eigen elektrisch model en niet om een voertuig met een ander merklogo.
Dit toekomstige model krijgt de vorm van een SUV, zo meldt Toyota, en wijdt het nieuwe modulaire elektrische platform e-TNGA in. Dat is het equivalent het MEB van de Volkswagengroep of het E-GMP dat de Hyundaigroep recent voorstelde.
Voorlopig verklapt Toyota enkel dat dit platform zowel voor-, achter- als vierwielaandrijving mogelijk maakt, en dat het met een brede waaier aan vermogens en batterijcapaciteiten compatibel is.
Maar dat is niet alles: Toyota vertelt ons dat deze eerste elektrische SUV al klaar is om in Japan in productie te gaan. Toch wordt hij pas “de komende maanden” officieel voorgesteld.Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!