Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
“M” is natuurlijk de letter van sportieve BMW’s. Maar ook Volvo wil nu iets met die letter gaan doen.
Volvo begint aan een nieuw merk dat “M” heet. Volgens de Zweden moet dat “mobiliteitsoplossingen uitbreiden (…) door via een intuïtieve app on demand toegang te geven tot auto’s en diensten”. De M van Volvo heeft dus maar weinig te maken met de M van BMW.
De nieuwe dienst zou vanaf de lente van 2019 gelanceerd worden in Zweden en de Verenigde Staten. Het moet voor stedelijke en voorstedelijke klanten een alternatief bieden voor autobezit. Het nieuwe M-merk werkt aan zelflerende technologie die meer dan alleen de plaats van de auto aangeeft, maar de gebruiker ook vraagt naar zijn precieze behoeften voor een dienst op maat.
Met dit systeem wil Volvo een groter publiek bereiken dan met zijn klassiek verkochte auto’s. “De lancering van M is een nieuwe vorm van inkomsten voor Volvo Cars en past volledig in de ambitie om de komende tien jaar rechtstreeks in contact te komen met meer dan vijf miljoen klanten”, zegt Volvo-CEO Håkan Samuelsson.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.