Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Net als bij een straffe koffie staan de prestaties van deze opgefriste Opel Corsa niet in verhouding tot de maat. De Corsa OPC Nürburgring Edition mag dan een kleine rakker zijn, het is de sterkste Corsa ooit.
Deze auto kan een zeldzaam verzamelstuk worden, want Opel bouwt maar vijfhonderd exemplaren. Deze speciale Corsa hoort niet in een garage te staan, maar op de weg of op een circuit te rijden. De 1.6 turbomotor ziet zijn vermogen stijgen van 192 naar 210 pk. Dat resulteert in een 0 tot 100 km/u in 6,8 seconden en een topsnelheid van 230 km/u. Niet mis voor een stadsauto. De ingenieurs veranderden het motorbeheer, maakten de motor geschikt voor benzine met octaangehalte 100, zorgden voor een sterkere turbo en verlaagden de tegendruk van de uitlaat. Deze Corsa gromt als een grote!
Gelukkig werd het onderstel aangepast aan al dat geweld. De voornaamste verandering is het zelfblokkerende mechanische differentieel, dat voorkomt dat het wiel aan de binnenkant van de bocht doorslipt. De veren en de dempers komen van Bilstein en verlagen de auto. Het remsysteem, geleverd door Brembo, werd versterkt. Benieuwd wat dat geeft op een circuit.
Bij deze speciale serie hoort een specifieke look, maar op dat vlak verandert er niet zo veel. Uiteraard is de standaard Corsa OPC op zich al vrij uitbundig. De voornaamste nieuwigheden zijn de voorspoiler, de dubbele uitlaat, twee extra kleuren (groen en rood), 18-duimsvelgen, logo's op het stuur en de zetels en enkele details in het interieur.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.