Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Met 325 paarden onder de rechtervoet is de Insignia OPC de krachtigste Opel van allemaal. Hij werd opgefrist en bevestigt zijn sportieve bedoelingen. De mechaniek blijft identiek, maar de stijl en het weggedrag evolueren.
OPC of niet, de Insignia blijft esthetisch een geslaagde auto. De ontwerpers hebben hun topmodel dan ook niet volledig door elkaar geschud: de ‘behandeling’ bleef bescheiden. De voor- en achterkant hebben een nieuwe, dynamischere look.
Onder dat kleedje schuilt een herwerkt onderstel met vooral een grondig aangepaste achteras, volgens Opel met 60 procent nieuwe onderdelen. Geluid en trillingen worden beter gedempt en Opel wilde de auto dynamischer en minder onderstuurd maken.
Qua prestaties is er niets nieuws onder de zon: de 325 paarden worden naar de vier wielen overgebracht via een manuele of automatische versnellingsbak. In het eerste geval legt de Insignia OPC 0 tot 100 km/u af in 6 seconden en bereikt hij een topsnelheid van 250 of 270 km/u (met Unlimited Pack).
Omdat het om een sportieveling gaat, zorgde Opel voor nieuwe instrumenten die ook informatie tonen over de mechaniek: oliedruk en -temperatuur, batterijspanning, positie van de gasklep, de remkracht, de G-kracht die vrijkomt door de zijwaartse versnelling, … De algemene presentatie binnenin oogt moderner.
De Insignia OPC wordt voorgesteld op het autosalon van Frankfurt en blijft beschikbaar als berline of break (Sports Tourer).
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!