Opel werkt zijn Insignia (nu al) bij

De tweede generatie van de Opel Insignia verkoopt goed. “Voor een berline of break”, we weten het. Om dat zo te houden, schenkt Opel hem nu een nieuwe 1.6-turbobenzinemotor en een moderner infotainmentsysteem.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 07 augustus 2018

Sinds hij vorig jaar op de markt kwam, wist de nieuwe Opel Insignia al 155.000 klanten te verleiden. In de huidige context mag dat een uitstekend resultaat worden genoemd voor een traditionele berline en break. Om hem te helpen om op die manier verder te doen en zich voor te bereiden op de Euro 6d-Temp-uitstootnorm geeft Opel hem nu een nieuwe 1.6-turbobenzinemotor met directe injectie en een partikelfilter. Die ontwikkelt 200 pk en is verkrijgbaar in alle drie de koetswerkvarianten van de grote Opel, met name de berline Insignia Grand Sport, de break Insignia Sports Tourer en de “allewegenbreak” Insignia CountryTourer.

Breed toerenbereik

De 1.6 ontplooit zijn maximumvermogen bij 5.500 o/m, maar onderscheidt zich vooral door zijn koppel van 280 Nm dat permanent ter beschikking staat tussen 1.650 en 4.500 o/m. De viercilinder kan naar keuze worden gecombineerd met een manuele of automatische zesversnellingsbak. Qua prestaties geeft deze nieuwe motor de Insignia een topsnelheid van 235 km/u en stuwt hij hem van 0 naar 100 km/u in 7,7 seconden, zo claimt Opel. De gehomologeerde CO2-uitstoot van zijn kant begint bij 145 g/km.

Navi Pro

Tegelijk meet de Insignia zich ook twee nieuwe infotainmentsystemen aan met de naam “Multimedia” en “Multimedia Navi Pro”. Die ogen eleganter en laten zich op een meer intuïtieve manier bedienen dan de systemen die bij zijn lancering verkrijgbaar waren. Ze hebben een aanraakscherm met kleuren met een diameter van tot 8 duim en worden gecombineerd met een bijzonder volledig infoscherm tussen de tellers. Met het Multimedia Navi Pro kan je daar nog eens een head-up display aan toevoegen.

Een Opel Insignia Grand Sport 1.6 Direct Injection Turbo met manuele zesversnellingsbak kost in België minstens 36.700 euro.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km