Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Met de e-208 wil Peugeot elektrisch rijden toegankelijker maken. Prijzen geven de Fransen nog niet, maar ze lichten wel een tipje van de sluier op.
De reservaties voor de elektrische Peugeot 208 zijn al geopend voor wie een voorschot van € 500 stort, maar een officiële prijs is er nog niet. Dat neemt niet weg dat het storm loopt voor de kleine Fransman. Peugeot-CEO Jean-Philippe Imparato gaf op Twitter aan dat er op enkele dagen tijd al meer dan 800 bestellingen voor de e-208 binnen waren gelopen. Dat is 75 procent van de totale bestellingen voor de nieuwe 208.
#DigitalTransformation of the @Peugeot brand experience is up and running! Premiered at #GIMSWISS, online pre-reservation of the new #Peugeot208 is now available in 4 countries with many more to come. Over 1100 pre-reservations received, ¾ of these for the #electric model. pic.twitter.com/Gty4nJKny6
— Jean-Philippe Imparato (@JPImparato) 2 april 2019
In een lang interview met Automotive News Europe liet Imparato wel al wat los over de commerciële strategie voor de e-208. “We mikken vooral op de restwaarde van de auto (…) en de total cost of ownership. In sommige landen met bepaalde subsidies en CO2-belastingen zou de TCO van de e-208 quasi hetzelfde zijn als die van een benzinemodel met automatische versnellingsbak.” Voor een contract van 48 maanden zou de e-208 volgens Imparato beschikbaar zijn vanaf € 299 per maand. Een benzineversie met manuele bak kost € 269 per maand, een diesel € 289 per maand.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...