Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Volvo kondigt de komst aan van “Polestar Engineered”, sportieve versies op basis van geëlektrificeerde modellen. De primeur is weggelegd voor de nakende S60.
Polestar is een zelfstandig merk nu, dus Volvo moest een andere naam vinden voor de krachtigste modellen uit zijn catalogus. Dat wordt nu “Polestar Engineered”, een benaming die alleen op de geëlektrificeerde modellen uit de Volvo-catalogus zal worden toegepast.
De toekomstige Polestar Engineered-modellen komen boven de R-Design-versies te staan, en houden het niet bij sportieve looks alleen. Volgens Volvo gaat het om “een totaalpakket, waarbij wielen, remmen, ophanging en motor worden geoptimaliseerd door de Polestar-ingenieurs”. Op de eerste beelden zien we onder meer Brembo-remklauwen, stevigere remschijven en Öhlins-dempers.
Als voorsmaakje geven de Zweden al wat informatie over de “US”-versie van de S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered. Het vermogen van de hybride aandrijflijn stijgt bijvoorbeeld van 400 naar 415 pk, het koppel van 640 naar 670 Nm.
Ook de V60 en XC60 zullen dezelfde behandeling kunnen ondergaan. Maar de Polestar Engineered-modellen zijn niet voor iedereen: Volvo spreekt van een beperkte reeks, die weliswaar wereldwijd zal worden verkocht. Ook bij ons dus.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.