Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Zelfde bestemming, zelfde dosis lef, zelfde ambitie: dat belooft Citroën voor zijn Ë-POPÉE. Dat betekent dat het merk in 2022 opnieuw de Sahara wil doorkruisen ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van de eerste doorsteek met rupsbandvoertuigen in 1922. Deze keer wordt de stunt echter uitgevoerd met elektrische auto’s: twee standaard EV’s die in 2022 gewoon in de Citroën-catalogus zullen staan, maar ook een nooit eerder getoonde elektrische conceptcar. De drie moderne EV’s zullen bij wijze van knipoog het gezelschap krijgen van twee replica’s van de rupsbandwagens van de oorspronkelijke Sahara-doortocht (een replica van de Scarabée d’Or en een van de Croissant d’Argent, hun bijnamen van destijds).
Het doel is om getrouw het oorspronkelijke parcours te volgen (met een paar noodzakelijke “geopolitieke” aanpassingen, zo verduidelijkt Citroën). Voor als je geheugen je in de steek zou laten: dat betekent in totaal 3.170 kilometer van Touggourt naar Timboektoe, op 21 dagen tijd.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!