BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Een ‘gewone’ Porsche 911 Turbo levert al adembenemende prestaties en toch willen enkele heren uit Stuttgart blijkbaar nog meer. Porsche komt daarom met de Turbo S, met nog meer vermogen en koppel.
Het vermogen klimt met 30 pk en dikt aan tot 530 pk. Met 700 Nm trek je zo de stenen uit de grond. Van 0 tot 100 km/u duurt maar 3,3 seconden, van 0 tot 200 km/u wordt in 10,8 seconden afgelegd. Pas bij 315 km/u houdt de 911 Turbo S het voor bekeken. En toch bedraagt het gemiddelde verbruik maar 11,4 l/100 km, waardoor hij net zo zuinig is als zijn zwakkere broer. De versnellingsbak is altijd een PDK met schakellepels aan het stuur, dubbele koppeling en zeven verhoudingen.
Specifieke 19-duimsvelgen, verstelbare sportstoelen, een snelheidsregelaar, cd/dvd-lader, tweekleurig leder: verfijning alom. Toch blijft het binnen de perken en is het verschil met de gewone Turbo niet te groot. Wel leuk is dat de ingenieurs standaard voor een mechanisch differentieel en keramische remschijven kozen. Je kunt nog altijd kiezen uit een coupé en een cabrio.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.