Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
We weten al dat de volgende Porsche Macan een puur elektrische auto wordt. Nu leren we via een persbericht ook dat hij voor andere techniek kiest dan de Taycan, want hij krijgt één elektromotor per wiel. Dat betekent dat de koppelontwikkeling nog veel verfijnder per wiel kan worden gedoseerd, waardoor de trekkracht en de grip een ongezien niveau zouden bereiken. Het afstellen van de nieuwe Macan heeft niet langer te maken met het ijken van (sper)differentiëlen, maar wordt een puur elektronische kwestie. Porsche spreekt zelf van “een technologie die tot op heden enkel is toegepast in de Mars Rover” en heeft er duidelijk zin in. “Het is bijna alsof je een apart gaspedaal voor elk wiel hebt”, zegt ingenieur Ulf Hintze. “Een elektrische vierwielaandrijving heeft een fundamenteel voordeel tegenover een benzine- of een dieselwagen. […] Een centraal differentieel [in een klassieke auto] werkt vrij sloom, maar in een elektrisch model kunnen we elke milliseconde reageren op de omstandigheden”. En de software voor de controle over de vier motoren wordt volledig intern ontwikkeld bij Porsche. Het lijkt erop dat de Jaguar I-Pace, Mercedes EQC en Tesla Model Y een rivaal van formaat mogen verwachten…
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.