Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Na de gewone versie, de S en de Turbo komt nu ook de E-Hybrid de Cayenne-rangen vervoegen. De groene jongen produceert 462 pk en belooft een elektrisch rijbereik van 44 kilometer.
Aan sportieve ambities geen gebrek: de Cayenne E-Hybrid maakt gebruik van een techniek die het ontwikkelde in de 918 Spyder. Die techniek zorgt ervoor dat de elektromotor in alle rijmodi alert blijft. Op die manier kan je steeds gebruik maken van het maximumkoppel.
Dat is trouwens niet weinig: de E-Hybrid produceert 700 Nm en combineert de 340 pk sterke 3.0 V6 turbobenzine uit de basis-Cayenne met een 136 pk sterke elektromotor. Een krachtigere elektrische aandrijving dan zijn voorganger dus.
Tel dat op bij de grotere, 14,1 kWh sterke batterij en je krijgt een volledig elektrisch rijbereik van 44 kilometer. Aan een klassiek huis-, tuin- en keukenstopcontact laad je dat batterijpack terug op in iets minder dan acht uur. Snelladen verkort de tijd tot een dikke twee uur.
De prestaties nog tot slot? Een Tiptronic-achttrapsautomaat en vierwielaandrijving zorgen ervoor dat de Cayenne E-Hybrid in 5 seconden naar 100 km/u sprint en doorgaat tot 253 km/u. De PASM-adaptieve dempers en de PDCC-koetswerkstabilisatie houden deze 2,3 ton zware kolos onder controle.
Porsche geeft een gemiddeld verbruik op van 3,2 l/100 km volgens de oude NEDC-cyclus en een CO2-uitstoot van 72 g/km. De nieuwprijs bedraagt bij ons € 93.024,80.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!