Range Rover: plug-in hybride modellen doen het beter dan verwacht!

Na de lancering van de versies met verbrandingsmotor komt de nieuwe Range Rover nu op de markt in een plug-in hybride uitvoering. Die krijgt een indrukwekkend rijbereik in puur elektrische modus. En vooral een WLTP-gehomologeerd CO2-cijfer van amper 18 g/km...

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 januari 2022
  • Lancering

De nieuwe Range Rover, waarvan de versie met verbrandingsmotor te koop is sinds zijn officiële voorstelling in oktober van vorig jaar, krijgt nu ook een plug-in hybride variant. Twee modellen worden aangeboden: de P510e en de P440e, die respectievelijk over een gecombineerd vermogen van 510 en 440 pk beschikken.

Goed nieuws: deze versies doen het beter dan wat Land Rover voorspeld had! De officieel gehomologeerde cijfers van deze plug-in hybrides tonen een elektrisch rijbereik van 113 km gemeten volgens de WLTP-normen, met een CO2-uitstoot van 18 g/km. Land Rover liet eerder weten dat het mikte op een rijbereik van 100 km en een uitstoot van minder dan 30 g/km...

Land Rover stelt echter dat klanten kunnen rekenen op een reëel rijbereik van 88 km in puur elektrische modus. Dat blijft indrukwekkend voor een “luxueuze olifant” als deze. De plug-in Hybride Range Rovers beschikken dan ook over een ruime batterijcapaciteit: 38 kWh. En die laat zich bovendien snel opladen, met een DC-lader tot 50 kW, om zo 80% van zijn capaciteit te recupereren in minder dan een uur. En dat is nog eerder zeldzaam bij plug-in hybride modellen.

In België is de nieuwe Range Rover P440e beschikbaar vanaf € 135.200.

Voor de volledigheid noteren we ook nog dat er voor de meest veeleisende liefhebbers ook een nieuwe, ultra-luxueuze SV-uitvoering in de catalogus komt als topversie in het Range Rover-gamma. Die kost je minimaal € 189.200.

De 100% elektrische versie van de nieuwe Range Rover staat trouwens ook nog gepland, maar zal er niet zijn voor 2024.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Range Rover? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Range Rover zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km