Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Renault kondigt een groot investeringsplan aan voor de productie van elektrische auto’s in Frankrijk. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de andere merken van de Alliantie, Nissan en Mitsubishi.
Renault is momenteel de grootste Europese elektrische constructeur en is niet van plan om die voorsprong te laten slinken. Het wil meer dan een miljard euro investeren om de productiecapaciteit van elektrische modellen op Franse bodem te vergroten.
Concreet wil Renault in zijn fabriek in Douai een nieuw platform voor toekomstige elektrische modellen introduceren, dat ook door Nissan en Mitsubishi zal worden gebruikt. Daarmee moet de productie van elektrische modellen in de Alliantie rationeler verlopen. Hoewel Nissan wereldwijd de grootste is qua elektrische aandrijvingen en Renault dat in Europa is, delen beide merken vreemd genoeg hun technologie niet.
De Franse constructeur wil ook de productiecapaciteit van zijn Zoé verdubbelen en die van elektromotoren verdriedubbelen. Vanaf 2021 wordt er ook een nieuwe generatie elektromotor verwacht. Die zou de volgende Zoé kunnen gebruiken, al plakt Renault er nog geen commercialisering op. Bij de bedrijfsvoertuigen investeert Renault in de productie van de volgende generatie Kangoo en de elektrische Kangoo Z.E.
Met de nieuwe investeringen wil Renault van Frankrijk “de kennispool van elektrische voertuigen van Renault in de Alliantie” maken. De strategie “Drive The Future”, waarmee het tegen 2022 acht 100% elektrische modellen en twaalf geëlektrificeerde modellen op de markt wil brengen, moet daarmee ook in een stroomversnelling geraken.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.