BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De looks van Renaults grootste SUV wijzigen maar lichtjes, en ook de uitrusting wordt maar lichtjes uitgebreid. Maar het motorgamma wordt door elkaar geschud, met onder meer Blue dCi-motoren.
Enkele weken na de kleinere Kadjar is het ook voor de Koleos tijd voor een facelift. Esthetisch krijgt hij nieuwe chromen accenten op zijn radiatorrooster en voorvleugels. Er zijn ook nieuwe 18- en 19-duimsvelgen en een beschermplaat op de achterbumper die hoger doorloopt.
Aan boord blijven de evoluties ook subtiel. Renault kondigt nieuwe, comfortabelere voorzetels aan, met een aanpasbaar zitkussen. De zetels van de topversie krijgen een massagefunctie. Ook achteraan krijgt de Koleos nieuwe zetels, met een rugleuning die voortaan verstelbaar is.
Bij de uitrusting verschijnt er een nieuw automatisch remsysteem dat voortaan voetgangers herkent. Het R-Link 2-infotainmentsysteem heeft twee schermformaten: een horizontaal scherm van 7 duim en een verticaal scherm van 8,7 duim. Apple CarPlay wordt voortaan verticaal op volledig scherm weergegeven.
De Koleos krijgt nieuwe Blue dCi-dieselmotoren. De 1.7 Blue dCi van 150 pk vervangt de 1.6 dCi van 130 pk. De 2.0 dCi, de topversie, ziet zijn vermogen als Blue dCi stijgen van 175 naar 90 pk. Beide motoren hebben standaard de Xtronic-continu variabele transmissie. Het blok van 150 pk drijft alleen de voorwielen aan, dat van 190 pk is er alleen als 4x4. Volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus ligt de CO2-uitstoot van de 1.7 Blue dCi op 143 g/km, die van de 2.0 Blue dCi op 150 g/km.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.