Hoe sportief is de Renault Mégane Grandtour?

Op het salon van Genève laat Renault ons kennismaken met de Mégane break. Een wagen met sportieve accenten, want lager en met een breder spoor dan zijn voorganger. En natuurlijk spant de GT-versie de kroon.

  • Piette François
  • 01 maart 2016

Met een lengte van 4,63 meter is de Mégane Grandtour zeker niet het meest compacte model in het segment. Maar dat betekent niet dat het silhouet van deze wagen niet mooi en dynamisch overkomt. In de koffer krijg je een volume van 580 liter: een mooi resultaat, maar sommige concurrenten doen wel beter.

Bijzondere koffer

Naast de neerklapbare achterbank heeft deze koffer nog enkele snufjes in petto, zoals de mogelijkheid om hem in te delen in compartimenten en een dubbele legplank te gebruiken. Renault is verder nog bijzonder trots op de makkelijk herstelbare stoelen achteraan en de mogelijkheid om de rug van de voorste stoel neer te klappen.

Sportief

Voor de liefhebbers van sportieve wagens is er uiteraard de GT-versie met vierwielaandrijving en een sportievere look. En goed nieuws: de Mégane Grandtour herneemt volledig de motors van de Mégane (dCi van 95 tot 160 pk), en er komt een nieuwe dCi Hybrid Assist van 110 pk bij met een dieselmotor gekoppeld aan een elektrische motor als hulpmiddel. 

 

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km