Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Als een monovolume voor jou een grijze doos is met vooral functionele eigenschappen, zou de toekomst je wel eens ongelijk kunnen geven. Renault innoveert met de dynamisch gevormde R-Space, die met trots het nieuwe Renault-gezicht met een grote ruit in het midden van het radiatorrooster draagt.
De dynamische en strakke vormen breken resoluut met wat we doorgaans in dit segment zien. Voor de toegang tot het interieur kopieert Renault de tegengesteld openende deuren van collega Opel, maar dan zonder middenstijl. In het interieur zien we een zwevende boordplank en een grote ruimte achterin die je kunt moduleren dankzij kleine kubussen met elektromotoren. Je richt de ruimte precies in zoals je wilt.
Renault downsizet en plaatst een driecilinder benzinemotor van de nieuwste generatie onder de motorkap. Die is 900 cm³ groot en levert 110 pk en een koppel van 160 Nm. Dankzij een motorbeheer dat rekening houdt met de rijomstandigden verbruikt hij maar 3,7 l/100 km en stoot hij 95 g CO2/km uit. Deze driecilinder is de voorbode van een nieuwe generatie motoren die Renault volgend jaar in gebruik neemt.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.