Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Doet de Twizy jou denken aan een scooter met twee extra wielen? Bijna juist! Renault vindt met de Twizzy de stadsmobiliteit opnieuw uit. Een elektrisch en toch wel komisch voertuig.
Dit huwelijk tussen een scooter en een stadsautootje is amper 2,32 m lang, 1,12 m breed en 1,46 m hoog. Klein genoeg om zich in elk parkeerplaatsje te wringen, maar ook net te groot om tussen de files door te glippen. Gelukkig blijven de passagiers dankzij het kleine dak lekker droog.
De elektrische motor levert 20 pk en 57 Nm. Genoeg om een topsnelheid van 75 km/u te halen. Maar er zit ook een Twizy 45 in de pijplijn. Die kan maar 45 km/u en je hebt er geen rijbewijs voor nodig.
De twee zitplaatsen vormen een tandem, ideaal voor mevrouw en meneer om even op stap te gaan in de stad. Het uitstapje mag de 100 km niet overschrijden, meer zit er niet in de lithium-ionbatterijen. Leeg weegt de Twizzy amper 450 kg, waarvan 100 kg op rekening van de batterijen komt.
Eind 2011 wordt het leuke ding gecommercialiseerd en hij zou maar iets meer dan een driewielscooter kosten. Renault produceert de Twizy in de fabriek van Valladolid in Spanje.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!