Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Met premiummerken zoals Audi, Bugatti, Lamborghini en Bentley heeft de Volkswagen-groep veel troeven om welgestelde klanten aan te trekken.
Bovendien heeft elk merk een eigen persoonlijkheid, er is nauwelijks onderlinge concurrentie. Mocht je ooit twijfelen tussen Bentley Continental GT Speed en een Bugatti Veyron, dan legt Wolfgang Dürheimer, president en CEO van Bentley en Bugatti, even het verschil uit tussen de twee.
Hij verklaarde aan persagentschap Bloomberg dat het Bentley-cliënteel heel verschillend is van dat van Bugatti. “De gemiddelde Bentley-klant bezit acht auto’s, terwijl een doorsnee-Bugatti-koper 84 auto’s één jacht en drie privéjets heeft.” De CEO van beide merken overdrijft wellicht een beetje, maar we mogen er wel uit afleiden dat Bentley-eigenaars tot de 1 procent rijkste personen ter wereld behoren, terwijl de modellen van Bugatti bestemd zijn voor rijkste 1 procent van dat procent.
Concreet kost een Bentley ongeveer een tiende van een Bugatti. Het hoeft dus niet te verbazen dat Bugatti er acht jaar over gedaan heeft om 450 exemplaren van de Veyron te verkopen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...