Audi
Het model krijgt een nieuwe, meer efficiënte batterij en elektromotor.
Dit is momenteel de duurste nieuwe auto ter wereld!
Rolls-Royce is een constructeur die auto's bouwt voor de elite. Met prijzen die oplopen tot een gemiddelde van een half miljoen euro voor de vaak sterk gepersonaliseerde Cullinan, Phantom en Ghost, zijn het modellen die voorbehouden zijn aan de allerrijksten onder ons. Maar soms gaat het Britse merk nog een stapje verder, met exclusieve en ultragelimiteerde reeksen zoals de Boat Tail en de Sweptail. De nieuwste in die reeks is de Droptail cabrio, waarvan er amper 4 exemplaren worden gebouwd. De eerste kreeg de naam 'La Rose Noire' en is een eerbetoon aan het favoriete rozenras van de nieuwe eigenaar van deze exclusieve auto.
![]() | ![]() |
De drie andere exemplaren zullen hun eigen personalisatie krijgen naar smaak van de klanten, zowel wat de kleuren als de gekozen materialen betreft. De vier cabrio's krijgen wel een aantal gemeenschappelijke elementen: een interieur met slechts twee zitplaatsen, een extreme mate van personalisatie, een verwijderbaar horloge van Audemars Piguet dat in het dashboard zit verwerkt en een hardtop uit carbon die je op de ouderwetse manier moet verwijderen, zonder elektrische assistentie.
![]() | ![]() |
Onder de motorkap ligt de beroemde 6,75 liter-V12 die in dit geval 601 pk ontwikkelt, die in een speciaal voor de gelegenheid gemaakte koets van aluminium, staal en carbon zit ingebouwd. Daarmee haalt de Droptail de 100 km/u in 5 seconden, met een topsnelheid van 250 km/u. En de prijs dan? Volgens Autocar zou elk exemplaar zo'n 23,4 miljoen euro kosten, waarmee het vandaag de duurste nieuwe auto op de markt is! Desondanks zijn alle vier de exemplaren al uitverkocht.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het model krijgt een nieuwe, meer efficiënte batterij en elektromotor.
De elektrische EQ-familie van Mercedes telt tegenwoordig een breed scala aan modellen voor alle behoeften. Laten we de verschillende leden van deze familie eens overlopen.
Van een grote SUV tot een kleine roadster, langs een vierdeurs-GT en een SUV-coupé: dit is alles wat we al weten over de toekomstige modellen van Polestar.
Het model is misschien een beetje in de vergetelheid geraakt, maar de eerste exemplaren van de Opel Frontera kunnen nu als oldtimer ingeschreven worden! Een model dat weleens gewild zou kunnen worden. We leggen uit waarom.