Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De muscle cars zijn in de Verenigde Staten bijna een religie. Het basisidee is eenvoudig: een kleurrijk ontwerp, een grote motor, onderdelen die op grote schaal gemaakt worden, een optiecatalogus zo dik als het telefoonboek van Texas en dat allemaal voor een bodemprijs.
De muscle cars kenden hun glorietijd in de jaren zestig, daarna het steil bergaf. Door te dure verzekeringen, uitstootnormen, taksen, enzovoort smolten de motorvermogens als een dame blanche in de Death Valley. Na een lange tocht door de woestijn zijn deze modellen nu weer brandend actueel. Je deze opvallende coupés met grommende motoren hier bijna op elke straathoek.
… en voor elk budget is er wel een muscle car. Uiteraard worden deze rijdende iconen in de kijker gezet tijdens de LA Auto Show. De Ford Mustang, Dodge Challenger en andere Chevrolet Camaro’s worden er in alle vormen tentoongesteld: van een rustige versie met zes cilinders (dat is het minimum) tot een verpletterende V8, alles is mogelijk.
Als veel nog niet genoeg is, kun je één van de drie tuners aanspreken die in LA aanwezig zijn: Saleen, Shelby en Callaway. Andere cilinderkoppen, nieuwe uitlaten, een straffere ophanging of een compressor zo groot als een mahonieboom: alles kan en de vermogens lopen op tot dik 650 pk.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.