Peugeot
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
Het vermogen van de Renault Mégane R.S. stijgt in de nieuwe Trophy-versie naar 300 pk en 420 Nm. Maar dat is niet alles…
De 1.8 turbo van de Alliantie Renault-Nissan zit ook in de Alpine 110, maar in de Mégane R.S. wordt hij gewijzigd om 300 pk te produceren. De gewone versie stelt zich tevreden met 280 pk. Het koppel stijgt eveneens tot 420 Nm als je kiest voor de EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling. De manuele versnellingsbak, ook beschikbaar op de Trophy, beperkt het koppel tot 400 Nm, nog steeds 10 Nm meer dan de gewone Mégane R.S. In de uitlaat komt er trouwens een klep, waarmee de klank op vraag versterkt wordt. Een première op een R.S.
De Mégane R.S. Trophy krijgt standaard een Cup-chassis en sperdifferentieel tussen de voorwielen. Vierwielsturing is ook voorzien. Specifieke schijfremmen verminderen het onafgeveerd gewicht per wiel met 1,8 kilogram maar zijn ook meer hittebestendig en hebben een groter uithoudingsvermogen bij intensief gebruik. Standaard beschikt de Mégane R.S. Trophy over nieuwe 19-duimsvelgen met Bridgestone-rubber, maar volgend jaar komen er ook 2 kilogram lichtere velgen met plakkeriger rubber. De Trophy kan je in het typische Sirius-geel bestellen, en je kunt eventueel ook stevigere Recaro-kuipstoelen kiezen die 2 centimeter lager in het interieur gemonteerd staan.
Voor de cijferliefhebbers: de Mégane R.S. Trophy met manuele versnellingsbak accelereert in 4,7 seconden naar 100 km/u, tegenover 4,8 seconden voor de gewone versie. De topsnelheid verhoogt van 255 km/u naar 260 km/u.
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
Op het programma: één of twee motoren, een behaaglijk interieur en een betaalbare instapprijs.