Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

Na de SUV’s e-tron en e-tron Sportback brengt Audi een elektrische vierdeurs-GT op de markt. De neef van de Porsche Taycan is in volle testfase betrapt.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 10 maart 2020
  • Toekomst

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

De in november 2018 ontwikkelde concept e-tron GT kondigde de komst aan van een elektrische vierdeurs-GT naar het Audi-aanbod. Binnenkort gaat die in productie. De Duitse constructeur gaat deze neef van de Porsche Taycan namelijk vanaf eind 2020 bouwen om te gaan rivaliseren met de Tesla Model S. De eerste klantenleveringen zouden begin 2021 moeten plaatsvinden.

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

Uiterlijk blijft het door onze spionagefotografen betrapte model trouw aan de lijnen van de conceptcar.

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

Achteraan op het prototype is een actieve spoiler te zien. Ondanks de camouflage kunnen we bovendien zien dat ook de speciale achterlichten van de conceptcar behouden zijn.

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

Ter herinnering: de conceptcar had twee elektromotoren voor vierwielaandrijving en een gecumuleerd vermogen van 434 kW of 590 pk. Daarmee kan de GT met explosieve cijfers uitpakken: 0 naar 100 km/u in 3,5 seconden en 0 naar 200 km/u in 12 tellen.

Scoop: Audi e-tron GT, de ‘betaalbare’ Taycan, speelt buiten

In de conceptcar zat een batterij van 90 kWh, goed voor een WLTP-rijbereik van meer dan 400 kilometer. Net zoals de Porsche Taycan zou de e-tron GT kunnen snelladen onder een spanning van 800 volt. Op die manier kan hij het equivalent van 300 kilometer rijbereik recupereren in 20 minuten.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Foto's ©: Automedia / Audi.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km