BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dat Mini aan een volledig elektrische afgeleide van zijn Hatch werkt, is geen geheim. Het conceptmodel werd onlangs zelfs nog getoond op het Goodwood Festival of Speed. De productieversie is gepland voor volgend jaar.
Ondanks de camouflage hoef je niet ver te kijken om te zien dat het hier wel degelijk om de volledig elektrische versie gaat: hij staat aan een laadpunt en heeft een opschrift dat weggeeft dat het een elektrisch testvoertuig is. De uiteindelijke productieversie zal er een stuk braver uitzien dan het conceptmodel dat Mini in Groot-Brittannië liet zien, met vooral enkele details die zijn elektrische aard weergeven.
Over de aandrijflijn zijn er nog geen details bekend. Maar als je naar de BMW i3 kijkt en het modelgamma van Mini wat kent, zou het ons niet verwonderen als de elektrische Mini er ook in enkele vermogensversies komt. Zoals je de BMW i3 met 170 pk en de i3s met 184 pk hebt, zouden er volgens ons perfect een Mini Cooper E en Mini Cooper S E kunnen komen. Maar daarvoor is het nog even wachten tot 2019.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...