BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Ondanks de forse camouflage op deze testprototypes zien we toch al vrij gemakkelijk dat de F-Type zijn ‘grote’ verticale koplampen zal inruilen voor heel ranke verticale elementen.
Huidige versie:
Toekomstige versie:
De achterlichten lijken dan weer trouw te blijven aan het huidige ontwerp:
Huidige versie:
Toekomstige versie:
Naast de coupé hebben onze fotografen ook een versie met een stoffen kap betrapt. Jaguar zal dus de roadster behouden. Er wordt verder gefluisterd dat de Britten werken aan een 2+2-afgeleide van de nieuwe F-Type, zodat hij beter kan wedijveren met de Porsche 911. Maar de hier betrapte prototypes lijken allebei nog tweezitters te zijn. De 2+2 zou apart worden ontwikkeld en later op de markt komen.
Technisch gezien gaat het niet om een geheel nieuw model maar om een ingrijpende evolutie van de bestaande F-Type, die sinds 2013 op de markt is. Zo behoudt hij zijn aluminium structuur maar zou vooral de uitrusting grondig worden gemoderniseerd. En natuurlijk moeten de motoren zuiniger worden. Deze nieuwe generatie zou afscheid nemen van de 5.0-V8 met compressor om die in te ruilen voor de meer moderne 4.4-V8 van BMW. In de F-Type zou die tot 560 pk gaan ontwikkelen. De ‘kleine’ 2.0-turbobenzine uit de Ingeniumfamilie van de groep Jaguar Land Rover zou ook weer opduiken. In de testprototypes zien we trouwens duidelijk twee verschillende soorten uitlaatsystemen.
Er gaan ook geruchten de ronde over een elektrische versie van de nieuwe F-Type. Maar die laatste zou niet eerder dan 2023 op de markt komen.Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...