BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Volgens Volkswagen is dit zijn derde revolutionaire model, na de Kever en de Golf. Het eerste model op basis van het specifiek voor elektrische auto’s van de VW-groep bedachte MEB-platform werd in 2016 aangekondigd via een conceptcar en wordt volgend jaar onthuld. Daarom is het tijd voor de Duitse reus om met zowel het testwerk als de communicatiecampagne rond de toekomstige ID een tandje hoger te schakelen.
Lancering in 2020
Nadat hij volgend jaar is onthuld moeten we echter nog tot 2020 wachten voor de eerste productieversies bij ons op de weg komen. Ter herinnering: Volkswagen belooft voor de EV een ‘redelijke’ prijs, vergelijkbaar met die van een Golf diesel. Dat betekent dus zeker minder dan 30.000 euro.
(Bijna) volle velgen
Een ander opmerkelijk detail van de prototypes is dat ze quasi volle velgen hebben. Dat is om het rijbereik te maximaliseren via een verzorgde stroomlijn, zelfs al heeft hij geen ‘virtuele’ buitenspiegels. Hier worden namelijk nog steeds ouderwetse buitenspiegels gebruikt. VW heeft ter herinnering meerdere batterijpacks op de planning staan voor zijn elektrische modellen. Aanvankelijk zou het rijbereik van de ID op de WLTP-cyclus schommelen tussen de 330 en de 550 kilometer.Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...