Scoop: VW’s toekomstige elektrische SUV kiest voor bijzondere camouflage

Je zou denken dat hier een Opel rijdt, maar onder de slimme camouflage schuilt in werkelijkheid de elektrische SUV van de ID-familie van Volkswagen.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 29 november 2019
  • Toekomst

Scoop: VW’s toekomstige elektrische SUV kiest voor bijzondere camouflage

Een aantal details volstaan om twijfel te zaaien. Langs voren laat de camouflage van het ontwikkelingsprototype wel degelijk denken dat hier een toekomstig model uit de Opel-catalogus rijdt. De boemerangvormige lijnen aan het einde van de lichtblokken en de verchroomde snorharen op het radiatorrooster doen namelijk sterk denken aan het gamma van de constructeur met bliksemlogo. Net zoals de nep-achterlichten trouwens.

Scoop: VW’s toekomstige elektrische SUV kiest voor bijzondere camouflage

Toch rijdt hier wel degelijk de toekomstige elektrische SUV van Volkswagen. Als we de foto’s beter bekijken, dan zien we dat het testmodel een gecamoufleerde versie is van het SUV-prototype dat VW in Frankfurt heeft laten zien in een glazen kubus en op het salon van Guangzhou in China.

Scoop: VW’s toekomstige elektrische SUV kiest voor bijzondere camouflage

Deze SUV, die voorlopig de codenaam ID Next draagt, zou ID.4 gaan heten. De cross-over deelt zijn techniek met de recente ID.3 en zou minder dan 4,60 meter lang zijn. Daarmee zit hij ergens halverwege tussen de Tiguan en de Tiguan Allspace.

Scoop: VW’s toekomstige elektrische SUV kiest voor bijzondere camouflage

Net zoals in de ID.3 zullen verschillende batterijpacks en motorversies verkrijgbaar zijn. De topversie krijgt twee elektromotoren (één per as, goed voor vierwielaandrijving) en een accu die iets meer dan 80 kWh zou slikken, tegenover maximum 77 kWh in de ID.3, om te compenseren voor zijn hogere gewicht.

Scoop: VW’s toekomstige elektrische SUV kiest voor bijzondere camouflage

De ID.4 zou bij ons eind 2020 op de markt komen.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km