BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Er beweegt wat bij de grote monovolumes. De nieuwe Renault Espace en Ford Galaxy zijn op komst en na de Volkswagen Sharan krijgt nu ook de Seat Alhambra een facelift.
Die facelift valt niet meteen op, want de grote lijnen van de Alhambra blijven hetzelfde. De grootste uiterlijke nieuwigheden zijn de koplampen, de grille, het design van de velgen en de achterlichten met led-signatuur. Binnenin zijn er onder meer nieuwe materialen en een hertekend stuurwiel.
Gelukkig valt er op uitrustingsvlak meer nieuws te melden. Zo krijgt de Alhambra nieuwe infotainmentsystemen met HD-aanraakschermen, meer connectiemogelijkheden en snellere processoren voor de routeberekening. De grote Spanjaard wordt ook weer wat slimmer op veiligheidsvlak. Wanneer hij stuurloos wordt na een ongeval, remt de Alhambra automatisch om een tweede botsing te voorkomen. Hij waarschuwt je ook voor andere weggebruikers in de dode hoek.
Voor het comfort zijn er massagestoelen en adaptieve dempers die hun hardheid binnen enkele milliseconden aanpassen aan de rijsituatie.
De aangepaste Alhambra, die rond de zomer bij de dealers staat, werd tot 15 procent zuiniger dan het huidige model. De 2.0 TDI’s leveren 150 of 184 pk en de twee TSI-benzinemotoren zijn goed voor 150 en 220 pk. Alle motoren zijn beschikbaar met een DSG-automaat die de motor ontkoppelt zodra je van het gas gaat, zodat de Alhambra kan uitbollen zonder brandstof te verbruiken.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.