MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Seat gaat tot 2020 elke zes maanden een nieuw model met verbrandingsmotor lanceren. Vanaf dan wil het zijn eerste 100% elektrische auto voorstellen, gevolgd door een plug-inhybride.
De Spanjaarden hebben hun magere jaren achter zich. Op de jaarlijkse persconferentie in Barcelona liet Seat weten dat het in 2017 281 miljoen euro winst heeft gemaakt. Dat is een stijging van meer dan 20% vergeleken met het vorige recordjaar, 2016.
Tot 2020 wil Seat trouwens elke zes maanden een nieuw model lanceren. In 2018 wordt dat de kleine stads-SUV, de Tarraco, en daarna de Cupra Ateca. In 2019 spreekt Seat alleen van een nieuwe generatie Seats, een vijfdeurs en een break.
In 2020 wil Seat zijn eerste elektrische model voorstellen. Dat zou in de Duitse fabriek in Zwickau gebouwd worden, dat de “elektrische hub” van de Volkswagen-groep wordt. De elektrische Seat zal gebaseerd zijn op het nieuwe elektrische platform van de groep, MEB. Het model zou een “CUV” worden, zegt Seat: een “Cross Utility Vehicle”.
Tijdens de persconferentie sprak Seat over “een rijbereik van 500 kilometer, uitgebreide connectiviteitstechnologie, infotainment en autonoom rijden op minstens niveau 2”. De eerste elektrische stappen van de Spanjaarden beginnen met een plug-inhybride versie van de volgende Leon. Ook plug-ins staan in 2020 op de kalender. De Leon “PHEV” zou worden gebouwd in de Spaanse fabriek van Martorell, en minstens 50 kilometer elektrisch kunnen rijden.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...