BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Audi’s sportieve topmodel R8 wordt een dagje ouder, maar de opvolging is in zicht. In de loop van volgend jaar moet de tweede generatie – hier nog stevig ingepakt – helemaal klaar zijn om de Porsche 911 en Jaguar F-Type van antwoord te dienen.
De nieuwe concurrentie heeft de lat weer een stuk hoger gelegd, dus wil Audi niet te lang meer wachten met de nieuwe R8. Audi gebruikt voor de nieuwe R8 de technische basis van de recent gelanceerde Lamborghini Huracán, al is hij breder en langer dan zijn Italiaanse neef en krijgt hij een rustiger karakter. Nu ja, rustig: de topmotor wordt wellicht de bekende 5.2 V10 die in de Huracán 610 pk levert en hier nog altijd een dikke 580 pk. Deze V10 wordt mogelijk aangevuld met een kleinere V8-krachtbron, al is het nog helemaal duidelijk voor welk blok Audi zal kiezen.
De stijl wordt hoekiger en moderner dan bij de eerste generatie van de R8, al is het prototype op deze foto’s nog stevig vermomd. Het interieur zou sterk aansluiten bij de nieuwe TT, dus met zo min mogelijk bedieningsknoppen en een digitaal instrumentenbord.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!