Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
We vreesden dat Ford het segment van de supercars vaarwel had gezegd. Maar het erfgoed van de GT40 is te belangrijk om niet voort te zetten met een moderne reeks. De GT is de nieuwe supercar van Ford, een concurrent voor de Ferrari 488 GTB en Lamborghini Huracan.
Het seriemodel leunt dicht aan bij het concept dat op het salon van Detroit in januari werd onthuld, zowel qua design als interieur. De bestuurder krijgt een vaste kuipzetel. Vrees je geen geschikte rijpositie te vinden? Geen probleem, zowel de pedalen als de stuurkolom kun je regelen. Ook de boordplank kun je personaliseren, zoals bij de Lamborghini Aventador.
Technisch vinden we de 3.5 V6 Ecoboost. Een aanpassing tegenover de vorige V8-motoren, maar met een paar turbo’s levert deze motor meer dan 600 pk. Dat vermogen gaat alleen naar de achterwielen via een sequentiële versnellingsbak.
Geïnteresseerd? De commercialisatie is gepland voor het einde van 2016.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.