Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Net voor de lockdown in maart van dit jaar was Spyker klinisch dood en het faillissement leek onvermijdelijk. Dat was echter buiten het doorzettingsvermogen van zijn charismatische baas en eigenaar Victor Muller gerekend, die tegen alle verwachtingen in nog vers geld heeft gevonden om zijn verlieslatende geesteskind te redden. Dankzij nieuwe investeerders wil Spyker terug in actie schieten en kan het zelfs drie nieuwe modellen voor binnenkort beloven.
Tijdens zijn korte bestaan wist het in 1999 (opnieuw) opgerichte merk Spyker slechts 265 auto’s te verkopen. De Nederlandse constructeur kende ook een hele resem relanceplannen als gevolg van talrijke blunders. We zijn ook nog niet vergeten dat Muller op een bepaald moment dacht sterk genoeg te zijn om Saab te redden… Het avontuur was na twee jaar al gedaan, van 2009 tot 2011.
Maar hoewel de productie al tien jaar lang zo goed als stil ligt heeft Muller toch nog twee brave zielen gevonden die het zinkende schip willen redden: Boris Rotenberg (Russisch oligarch, eigenaar van SMP Racing en BR Engineering) en Michail Pessis (een zakenman en eigenaar van Milan Morady en R-Company).
Met zijn nieuwe metgezellen moet Spyker de productie weer kunnen opstarten met drie modellen: de C8 Preliator, de B6 Venator en de SUV D8 Peking-to-Paris. De assemblage zou deze keer in Duitsland gebeuren en het merk zou volgen jaar starten met de C8. Spyker zou zelfs een terugkeer naar de autosport overwegen.
Volgend jaar weten we of het Muller gelukt is…De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.