Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De meest opvallende wijziging is de voorzijde, die een op zijn minst spectaculaire grille krijgt, die wat doet denken aan… de Buicks uit de jaren 50. Het zal zijn voor- en tegenstanders hebben, maar het gaat niet om de enige wijziging. Suzuki voorziet immers ook xenonlampen, nieuwe velgen, iets grotere banden en vier nieuwe koetswerkkleuren.
Binnenin vallen de wijzigingen ook op: de afwerkingskwaliteit gaat erop vooruit, met imitatieleer voor het dashboard, chromen inlegplaatjes en pianolak voor het audiopaneel en de ventilatiemonden. Suzuki voegt ook een adaptieve snelheidsregelaar toe (op de GLX-uitvoering), die zich baseert op de snelheid van je voorligger.
Onder de kap herziet Suzuki zijn benzinemotoren, met een nieuwe 1.0 en 1.4. De turbomotoren ontwikkelen respectievelijk 112 en 140 pk. Vierwielaandrijving is verkrijgbaar op alle versies, terwijl alleen de krachtigste motor aan een automaat wordt gekoppeld. Dat is voortaan een zestrapsautomaat, die de vorige continu variabele transmissie (CVT) vervangt. De S-Cross behoudt wel zijn 1.6 diesel van 119 pk.
De gefacelifte S-Cross is nu verkrijgbaar, en kost tussen € 18.999 en € 31.299.De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!