Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Of Elon Musk opnieuw de aandacht wil afleiden van de productieproblemen met zijn Model 3, is niet duidelijk. De flamboyante Tesla-CEO kondigde afgelopen weekend alleszins twee nieuwe versies van de “betaalbare Tesla” aan.
Musk kondigde op Twitter de Dual Motor-variant van de Model 3 aan. Die versie krijgt één elektromotor op de voorwielen en één op de achterwielen, en drijft zo de vier wielen aan. De Dual Motor haalt 100 km/u vanuit stilstand in 4,7 seconden, bereikt een topsnelheid van 225 km/u en heeft een theoretisch rijbereik van 500 kilometer. De Dual Motor kost 5.000 dollar meer dan de basis-Model 3 (35.000 dollar).
En dan is er nog de Performance-versie: die heeft 3,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/u, haalt een topsnelheid van 250 km/u en beschikt over hetzelfde rijbereik van 500 kilometer. De Performance heeft een prijskaartje van 78.000 dollar, is volgens Musk “15 procent sneller en veel beter om mee te rijden op circuit dan een BMW M3”.
Tegelijk is Tesla nog niet uit het zware weer: het invloedrijke Amerikaanse magazine Consumer Reports gaf de Model 3 een negatief advies, en haalde daarvoor “een te lange remweg” aan. Het nieuwsagentschap Bloomberg becijferde dat de productie van de Model 3 nu aan 2.900 exemplaren per week zit. Over enkele weken zou de kaap van de 5.000 exemplaren per week worden gerond, de productiedoelstelling die Tesla aanvankelijk eind 2017 voor ogen had.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.