MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Een vloed van nieuwigheden overspoelde het salon van Parijs. Een moeilijke opdracht dus om er vijf favorieten uit te halen. Maar als het moet, moet het.
Omdat hij met brio de terugkeer inluidt van Jaguar in een belangrijk segment en met klasse de ‘vergissing’ van de X-Type doet vergeten. Maar ook omdat hij scoort op alle vlakken (CO2, design, multimedia, onderstel, …) en eindelijk weerwerk kan bieden aan die Duitse berlines.
Omdat de uitdaging gigantisch was: de Renault Espace is een legende, maar zijn segment (de grote monovolumes) is helemaal uit de mode. Renault vond een gewaagde en moderne stijl om zijn vlaggenschip een nieuw leven te geven. Hopelijk worden de mooie beloftes waargemaakt achter het stuur.
Omdat Volkswagen er zonder veel ophef in geslaagd is om spitstechnologie te integreren in een ‘bescheiden’ gezinswagen: een DSG-automaat met tien versnellingen, een 2.0 TDI-motor met 240 pk, een plug-inhybride aandrijving (GTE), een automatische piloot voor files, …
Omdat ondanks matige commerciële resultaten Smart de schouders niet laat hangen en blijft volhouden. Het nieuwe model ziet er veelbelovend uit en lijkt beter het vlak van ruimte, comfort en stabiliteit, zonder te groeien. Nog goed nieuws is dat de gerobotiseerde versnellingsbak in de prullenmand werd gegooid.
Omdat het concept simpelweg geniaal blijft: een compacte roadster met achterwielaandrijving, die niet veel weegt of kost. Het duurt al 25 jaar en Mazda blijft erin investeren, getuige deze gloednieuwe vierde generatie van de MX-5. Het design intrigeert, de techniek verleidt: hij werd namelijk nog lichter.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...