Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Toyota heeft een ijzersterke reputatie qua hybrides en denkt ook aan andere oplossingen op lange termijn, zoals de brandstofcel. Dit is een eerste voorbeeld: de FCV is de voorbode van een model dat tegen 2015 in Europa te koop zal zijn.
De waterstoftanks zijn sterk genoeg voor een druk 70 mPa en maken een autonomie van ongeveer 500 km mogelijk. Nog een aanzienlijk voordeel tegenover een elektrische auto: voltanken kan in ongeveer drie minuten. Ter herinnering: de brandstofcel produceert elektriciteit door lucht om te zetten in water. Die stroom wordt naar de elektromotor geleid om de wielen aan te drijven. Het vermogen bedraagt hier 136 pk, wat voldoende lijkt voor een auto van 4,87 meter met vier plaatsen.
Productie op grote schaal moet je nog niet meteen verwachten, maar deze auto zal over twee jaar klaar zijn. De verkoopprijs zou schommelen rond 80.000 euro.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!