Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Neen, je droomt niet: Toyota werkt echt aan een explosieve afgeleide van zijn kleine Yaris. Hij wordt pas in januari officieel onthuld, maar vandaag laat Toyota al heel wat los over zijn technische fiche. Zo leren we dat de kleine driftkikker wordt aangedreven door een 1.6-turbomotor van “meer dan 250 pk” en “meer dan 350 Nm”.
Naast zijn koetswerk met drie deuren (tegen 5 deuren voor de ‘burgerlijke’ Yaris-versies) onderscheidt deze sportieve GR zich door het gebruik van lichtgewicht materialen om zijn gewicht onder de 1.300 kilo te houden. Volgens de eerste cijfers van Toyota zou de Yaris op steroïden naar 100 km/u sprinten in minder dan 5,5 seconden.
In tegenstelling tot de vorige sportieve Yaris, de GRMN (die al verbluffend efficiënt was), beperkt de GR zich niet tot enkel de voorwielen om vooruit te geraken, want hij doet een beroep op vierwielaandrijving. Het is van de Audi S1 geleden dat we dat nog zagen in zo’n kleine sportwagen. De Yaris GR moet namelijk dienen als homologatiespecial voor Toyota’s nieuwe wapen voor het wereldrallykampioenschap. Het tijdperk van de Ford Escort Cosworth, Mitsubishi Lancer Evolution en Lancia Delta Integrale lijkt weer helemaal terug…
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!