BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Renault Mégane Silhouette van regerende kampioenen Frédéric Bouvy en Christian Kelders zijn het seizoen 2010 begonnen zoals ze in 2009 zijn geëindigd: met een prachtige overwinning. Ze versloegen in de sprint de BMW van hun belangrijkste rivalen Steve Vanbellingen en Harrie Stoeltie.
Voor de eerste manche van 90 minuten stond de Mégane op de pole en nam Bouvy de beste start. De Brusselaar bleef ronde na ronde scherpe tijden neerzetten en kwam na 45 minuten binnen met een voorsprong van ongeveer 40 seconden.
Een voordeel dat Christian Kelders, die heel wat rustiger was dan vorig jaar, handig kon beheren om uiteindelijk met een dikke voorsprong de eerste manche binnen te halen. “Er lag heel wat olie op de piste. Overal gele vlaggen en wrakken op de piste. Ik wist dat ik zonder fouten te maken kon winnen. Op het einde lag het zo glad dat ik bij de Jacky Ickx bocht aan wat rallycross heb gedaan. Mijn recente ervaring in de rallysport heeft mij daar ongetwijfeld bij geholpen”.
Zo’n vier uur later stond Christian Kelders op de pole aan de start van de tweede manche. “Deze keer heb ik minder geslipt dan gebruikelijk en geraakte ik in het spoor van Eric Van de Poele. Ik ben hem blijven volgen tot we bij de eerste achtervolgers kwamen. Toen heb ik beslist om wat afstand te nemen om geen risico’s te nemen. Toch ben ik van de piste gegaan door de gravel dat Van de Poele op de piste had gestrooid” vertelt de Luikenaar. Halfweg gaf hij het stuur over aan Frédéric Bouvy als tweede, na de opgave van de Silhouette van Vanbellingen.
“Daarna ontstond er wat verwarring na het uitrukken van de Safety Car …” legt Bouvy uit. “Gelukkig zette de racedirectie hun foutje recht. Zo ben ik rustig terug kunnen komen op de Kia van Thiry-Moons en kunnen winnen. Twee poleposities, twee overwinningen, nu al een mooie voorsprong in het kampioenschap, dit was echt een prefect weekend voor ons.”
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...