Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het lijkt een logische reflex: de coronacrisis heeft tot flink wat twijfels over de economie geleid, dus kiezen mensen vandaag liever een tweedehandswagen dan dat ze het waardeverlies op een nieuw exemplaar incasseren. Alleen begint het er naar uit te zien dat ‘occasies’ binnenkort een pak duurder zullen worden. De krant De Standaard sprak met Marc Gros van Gocar Data, dat een database beheert van 15 miljoen autozoekertjes in 25 landen. Gros verwacht dat de prijzen van tweedehandswagens met tot 9 procent kunnen gaan stijgen in de komende maanden, al durft hij nog niet precies te voorspellen wanneer dat precies zal gebeuren.
De stijgende prijzen voor gebruikte auto’s zijn aan de ene kant het gevolg van een grotere vraag, maar aan de andere kant is vooral het aanbod aan het stroppen. Allereerst hebben veel bedrijven door de coronacrisis beslist om leasecontracten te verlengen, waardoor minder jonge tweedehandswagens op de markt komen. Daarnaast kampt de volledige autosector met productieproblemen, waardoor de levering van nieuwe auto’s in het gedrang komt. Er heerst namelijk een wereldwijd tekort aan microchips, dat volgens de producenten van die laatste nog zeker tot 2023 zou kunnen aanhouden. Ook dat zorgt ervoor dat veel mensen noodgedwongen langer met hun ‘oude’ wagen moeten blijven rijden in afwachting van hun volgende, wat ook weer tot minder doorstroom naar de tweedehandsmarkt leidt.
Ben jij op zoek naar een nieuwe wagen ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Ontdek onze laatste tweedehandswagens nu hier:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!