Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Nissan Leaf is een van de best verkopende elektrische auto’s ter wereld. Hij is toe aan zijn tweede generatie, die een uitgebreid rijbereik en meer rijhulpmiddelen belooft.
Wie niet gewonnen was voor de eerste Nissan Leaf, vindt de nieuwe stijl wellicht iets conventioneler. Die neemt het V-vormige radiatorrooster van de recentste Nissan-modellen over, kiest voor slankere koplampen en kan met een contrasterende dakkleur worden gekozen.
De elektromotor, die gevoed wordt door een lithium-ionbatterij, krijgt meer koppel en meer vermogen. Hij produceert nu 150 pk en 320 Nm, en levert een theoretisch rijbereik op van 378 kilometer. Volgend jaar lanceert Nissan een krachtigere motor met een hoger rijbereik.
ProPilot, de bundel rijhulpsystemen die Nissan in de richting van autonoom rijden duwt, is eveneens verkrijgbaar op de nieuwe Leaf. Het combineert actieve rijstrookassistentie met een adaptieve snelheidsregelaar. Er is eveneens een parkeerfunctie verkrijgbaar die de Nissan zelfstandig parkeert. Ten slotte voorzien de Japanners nog een e-pedal, dat de regeneratieve functie bij elektrische auto’s wanneer je het gaspedaal lost nog iets verder brengt: met één pedaal moet je kunnen versnellen, afremmen en stoppen.
Wanneer de Nissan Leaf ingeplugd is, kunnen zijn batterijen ook gebruikt worden als energiebron of energieopslag voor het elektrisch netwerk thuis.
De Leaf kan vanaf volgende maand worden besteld en staat vanaf januari 2018 in de showrooms.De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!