Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De gestegen brandstofprijzen kosten de gemiddelde dieselrijder vandaag 448 euro meer dan in januari 2016. De gemiddelde benzinerijder betaalt 171 euro meer in vergelijking met 2016. Dat blijkt uit berekeningen van mobiliteitsclub VAB.
Vandaag betaal je aan de pomp maximum 8,1 cent meer voor diesel dan voor benzine. Op jaarbasis betaal je daardoor als dieselrijder nu 448 euro meer dan in januari 2016, berekende mobiliteitsorganisatie VAB. Dat komt niet alleen door de hogere brandstoffactuur, maar ook omdat de gemiddelde dieselrijder 5.000 kilometer per jaar meer rijdt dan de gemiddelde benzinerijder. Per jaar verbruikt de gemiddelde dieselrijder daardoor in totaal 860 liter brandstof. Wie op benzine rijdt, verbruikt 685 liter en betaalt 171 euro meer dan in 2016, zegt VAB.
Per 100 kilometer betaal je als benzinerijder nog wel meer voor het gebruik van je wagen, zegt VAB. De gemiddelde Belgische benzinewagen verbruikt immers nog 16 procent meer dan de dieselwagen. Maar dat prijsverschil is uiterst klein geworden: 95 cent, tegenover 2,22 euro in 2016. Dan gaat het om het pure gebruik van de auto. Alles bij elkaar geteld, dus de hogere aankoopprijs van een diesel, de hogere belastingen, de hogere onderhoudskost en de duurdere prijs aan de pomp, besluit VAB dat het economisch niet meer rendabel is voor privépersonen om nog een dieselwagen te kopen. “Uiteraard kunnen er andere redenen zijn waarom iemand toch een dieselwagen zou kopen, zoals bijvoorbeeld de trekkracht”, zegt de mobiliteitsorganisatie.
Wie zelf voor zijn autokosten opdraait, is sneller geneigd om iets te doen aan de hogere brandstofprijzen: 84 procent van de privérijders tegenover 59 procent van de bedrijfswagenrijders, berekende VAB. We kiezen vooral voor een goedkoper tankstation (37 procent) of passen onze rijstijl aan (32 procent). Een alternatieve vervoerswijze kiezen is ook een maatregel waar chauffeurs aan denken: 29 procent wil de auto vaker aan de kant laten staan, 27 procent wil vaker de fiets nemen.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.