BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Wie zegt dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben? In een ver verleden bouwde BMW zowaar een pickupversie van zijn legendarische M3. Jammer genoeg bleef het maar bij één exemplaar, voor intern gebruik.
De pickupversie werd gebouwd in 1986. Als conceptcar voor een of ander prestigieus salon of als voorbode voor een productieversie? Nee hoor: de werknemers van de fabriek in Garching hadden gewoon iets nodig om onderdelen in de fabriek rond te rijden. En als er dan toch een E30 staat…
De basis van deze M3 pickup is eigenlijk geen echte M3: de ingenieurs gebruikten een gewone 3-Reeks Cabrio. “Omdat we er toevallig een hadden staan”, aldus BMW, “en omdat de verstevigde structuur van de Cabrio zich perfect leende voor een pickup”. Ze monteerden er eerst een 2.0 viercilinder met 192 pk in, om uiteindelijk voor de volledige aandrijflijn en ophanging van de M3 te kiezen: een 2.3 viercilinder met 200 pk.
De witte E30 M3 pickup heeft er trouwens een lange carrière op zitten: hij bleef maar liefst 26 jaar in dienst. In 2012 ging hij op pensioen. In 2011 bouwde BMW trouwens nog eens éénmalig een M3 pickup, op basis van de E46-generatie van de M3.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...