Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Op het salon van Genève in 2005 toonde Maserati deze uitzonderlijke conceptcar aan het Zwitserse publiek. Drie bedrijven (Pininfarina, Motorola en Maserati) werkten aan deze verwijzing naar de racewagens van het merk met de drietand uit de jaren 60 en… de verwijzing naar de 75ste verjaardag van Pininfarina.
De auto werd ontworpen door een team dat werd aangestuurd door de beroemde Japanse designer Ken Okayuma, met onder meer de Belg Lowie Vermeersch. De leiders van de drie bedrijven (Pininfarina, Motorola en Maserati) zaten in 2004 samen tijdens een werkvergadering op Pebble Beach in Californië. Het concept moest de kernwaarden van de drie bedrijven samenvatten: design, technologie en sportiviteit.
Het platform komt van de Maserati MC12 (op zijn beurt afgeleid van de Ferrari Enzo) en de Birdcage neemt er ook de motor van over: een zesliter V12, gekoppeld aan een sequentiële zesversnellingsbak. Het vermogen ging weliswaar de hoogte in: Maserati gaf 700 pk op. Het koetswerk werd gemaakt uit koolstofvezel. Er zijn twee actieve vleugels, en de voorruit bestaat uit polymethylmethacrylaat.
De connectiviteit was voor die tijd up-to-date, met een head-updisplay centraal op het dashboard. Het klassieke instrumentenpaneel had eveneens het klassieke kleine Maserati-klokje. Centraal op het stuur waren gsm-gegevens zichtbaar – de expertise van Motorola. Tot slot waren er camera’s rondom de auto om de bestuurder zijn reizen te laten delen met zijn vrienden. Zijn tijd vooruit!
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.