Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De uitstraling van een wilde coupé, een kofferklep met een opening in de vorm van vleugels zoals bij een De Tomaso Mangusta, maar een piepklein formaat, het platform van de Mazda 2 en een dieselmotor in de neus. Wadisdanna? De concept Mazda Kusabi!
Deze conceptcar werd voorgesteld op het autosalon van Frankfurt in 2003 en verkende nieuwe wegen op het vlak van design en moduleerbaarheid. Kijk maar naar de kofferklep in de vorm van 2 vleugels, wat toch wel heel bijzonder is op dit type auto. De klep kon bovendien ook conventioneel openen, in één stuk. De 3,8 meter lange Kusabi nam de aandrijflijn en het platform over van de Mazda 2.
Onder de motorkap lepelde Mazda trots een 1,6 liter grote viercilinderdiesel met 110 pk en een koppel van 240 Nm. Deze motor gebruikte al common rail-technologie. Zijn versnellingsbak was gerobotiseerd en telde zes verhoudingen. Maar wat nog het meest van al verrast, is dat deze auto 14 jaar geleden al een bijzonder high-tech interieur had, met gepolijst aluminium, onrechtstreekse verlichting en overal leds.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!