Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Werd je in de jaren 90 al op gelach onthaald als je zei dat je een pick-up had met een Skoda-logo, dan moest je met de Skoda Felicia Fun helemaal niet thuiskomen: die kreeg namelijk een knalgele behandeling en… een goed verborgen achterbank.
Toen de Skoda Felicia in 1994 op de markt verscheen, was dat een van de eerste modellen die volop kon profiteren van de overname door Volkswagen. Dat moest in Tsjechië worden gevierd, zo leek het wel, want in 1995 verscheen er een heuse Felicia pick-up ten tonele!
In 1997 ging Skoda nog een stapje verder, met de Felicia Fun. Die leek wel in een bad gele verf gevallen te zijn: niet alleen het koetswerk en de 13-duimsvelgen waren geel, maar de kleur kwam ook terug in het interieur, op de deuren, het stuur en de tellers… Op de B-stijl en de hoofdsteunen tekende Skoda trouwens een kleine kikkerkoning…
Het opvallendste kenmerk van de Felicia Fun: de pick-up was geen tweezitter, maar… een verborgen vierzitter. Als je de achterwand van de cabine uitklapte, creëerde je een extra zitbank. Dat de passagiers achteraan in de open lucht zaten en dus blootgesteld werden aan de elementen, moest je er maar bijnemen…
De Felicia Fun kreeg de atmosferische 1.6 viercilinder benzinemotor uit de gewone Felicia. Die produceerde 75 pk en 135 Nm en was gekoppeld aan een manuele vijfversnellingsbak. Een snelheidswonder was deze Tsjech natuurlijk niet: 0-100 km/u duurde 12,5 seconden en de topsnelheid bedroeg 161 km/u.
Wat de Skoda Felicia Fun ook niet was, was een verkoopsucces. Dat hoeft met zulk extravagant uiterlijk natuurlijk niet te verbazen. Toch werden er 4.016 exemplaren van deze knalgele pick-up geproduceerd. Af en toe duikt er een exemplaar op in de zoekertjes. Voor ongeveer € 3.000 neem je een Felicia Fun mee en kom je nooit nog ergens onopgemerkt voorbij…
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...