Volgens Greenpeace zijn Toyota, Honda en Nissan in gevaar!

De NGO verwijst daarbij naar catastrofes die de infrastructuur van de verschillende autobouwers bedreigen!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 30 augustus 2022
  • Sector
  • 2.703 weergaven

Op basis van gegevens van Moody's ESG solutions, een internationaal bedrijf dat informatie verzamelt en risico's inschat, heeft de NGO Greenpeace een lijst samengesteld van autobouwers waarvan de infrastructuur het meeste gevaar zouden lopen bij een natuurramp. Het gaat dan over overstromingen, orkanen, tyfoons, hittegolven, bosbranden en droogtes. Weinig opbeurend...

Japanse autobouwers in de frontlinie! 

Bovenaan de lijst van autobouwers die de grootste risico's lopen, vinden we Toyota, gevolgd door Honda en Nissan. Geen verrassing, want de drie Japanse bedrijven hebben een groot aantal fabrieken in het Land van de Rijzende Zon, waar de risico's op een klimaatramp zeer groot zijn! Zo moesten sommige Toyota- en Honda-fabrieken onlangs de productie stilleggen vanwege de hittegolf... Onderaan de ranglijst vinden we de Europese fabrikanten, die het minst blootgesteld zijn.

Aanzetten tot actie

Maar waarom doet Greenpeace dat? Om de autosector te helpen zich te beschermen in geval van een ramp? Het antwoord is heel eenvoudig: dat hun installaties gevaar lopen, komt volgens Greenpeace door hun CO2-uitstoot! Daarom moeten ze hun milieu-impact beperken om hun infrastructuur te beschermen. Wat is er doeltreffender dan te wijzen op alles wat ze kunnen verliezen om autobouwers tot actie aan te zetten?

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
5 Vragen aan Jon Williams: Ford verdwijnt niet uit Europa

5 Vragen aan Jon Williams: Ford verdwijnt niet uit Europa

In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.

En de grootste autogroep wereldwijd is… Toyota

En de grootste autogroep wereldwijd is… Toyota

Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 34.490
2021
21.000 km

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
30.000 km