Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het VW T5-gamma is erg uitgebreid: van de California camping car naar de MPV (Multi Purpose Vehicle) Multivan en van het busje (de Caravelle) tot de overbekende bestelwagen: de Transporter. De laatste twee versies krijgen een facelift. Vooraan hebben ze nu wat weg van de Golf en het interieur lijkt meer op dat van een personenwagen.
Het instrumentenbord zou zo uit een berline kunnen komen en de gps heeft nu een aanraakscherm. Het stuur met drie spaken voelt zelfs wat sportief aan en de uitrusting is uitgebreider. Zo helpt de ‘Hill-assist’ je vlotter wegrijden op een helling en meldt de ‘Side-assist’ dat er zich een auto in de dode hoek bevindt. De gps krijgt een geheugen met harde schijf.
Het motorengamma werd volledig aangepast met niet minder dan 4 versies van de 2.0 TDI met common rail. Het vermogen varieert van 82 tot 180 pk, terwijl het verbruik tussen 7,2 en 7,5 l/100 km schommelt. Liefhebbers van een automaat zullen graag horen dat de verouderde Tiptronic met koppelomvormer vervangen wordt door de DSG (Direct Shift Gearbox) met dubbele koppeling.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.