Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Buzz Cargo is het nieuwe lid van Volkswagens toekomstige I.D.-familie en de bestelversie van zijn toekomstige elektrische I.D. Buzz. Hij wordt tegen 2021 op de markt verwacht.
Volkswagens elektrische minibus I.D. Buzz gaat vanaf 2022 in productie. In 2017 werd hij in Detroit voorgesteld, en daar werd hij positief ontvangen. Het is dus geen verrassing dat VW ook een bestelversie plant, de I.D. Buzz Cargo. Die zou vanaf 2021 in productie gaan, net voor de passagiersversie.
De bestelversie is 10,6 centimeter langer dan de I.D. Buzz, en dat komt vooral de laadruimte ten goede. De 5,05 meter lange elektrische auto zou net onder de elektrische Crafter komen. De maximale lading van dit conceptmodel is 800 kilogram, tegenover 1,75 ton voor de e-Crafter.
Aan de buitenkant krijgt deze I.D. Buzz Cargo een fotovoltaïsch zonnedak. Dat moet voldoende energie opwekken om het rijbereik van deze VW met 15 kilometer te verlengen. 230 volt-stopcontacten (16A) halen hun voeding rechtstreeks van de batterij, waardoor deze bestelwagen een mobiel atelier wordt.
Net als alle I.D.-modellen is deze Buzz Cargo uitgewerkt op basis van Volkswagens modulaire elektrische MEB-platform. Volkswagen koos voor de I.D. Buzz Cargo een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor en een 48 kWh sterke batterij. Voor normaal gebruik moet dat volstaan, maar voor intensief gebruik is er ook een batterij van 111 kWh mogelijk.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.