BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Een geheim is het niet: Volkswagen wil met elektrificatie de dieselgate-bladzijde omslaan. En daar heeft het heel wat voor over: de Duitsers tekenden een contract van 20 miljard euro voor batterijen.
Leider op het vlak van elektrische aandrijvingen word je niet in één dag. Volkswagen mikt daarvoor op 2025. De Duitsers hebben er een ambitieus programma voor over.
VW geeft langzaam maar zeker informatie vrij over “Roadmap E”, het elektrificatieplan. Tegen 2025 wil de Volkswagen-groep 80 nieuwe, geëlektrificeerde modellen op de markt brengen. Dit jaar moeten dat er al elf zijn, waarvan er drie 100% elektrisch zullen zijn (waaronder de Audi e-tron, die bij ons zal worden gebouwd).
Vanaf volgend jaar moet dat ritme naar omhoog. De chef van de VW-groep, Matthias Müller, zei dat de Duitsers tussen 2019 en 2025 gemiddeld één elektrisch of hybridemodel per maand willen lanceren. Vanaf 2030 moet er minstens één geëlektrificeerde versie zijn van de 300 modellen die de VW-groep dan in zijn portefeuille heeft.
Tegen 2025 zouden er dan jaarlijks 3 miljoen geëlektrificeerde modellen per jaar worden gebouwd. Dat gebeurt in de 16 fabrieken van de VW-groep, die zowat over de hele wereld verspreid zijn. Dan blijft alleen de batterijvoorziening nog over.
Volkswagen sloot een contract af voor de levering van batterijcellen in China en Europa voor een totaalbedrag van 20 miljard euro. Volgens VW wordt er binnenkort ook een contract getekend voor de Noord-Amerikaanse markt.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.